dimarts, 8 de maig del 2012

bricomania per a mestres

Com ja vaig explicar a la primera entrada del blog, la metodologia TEACCH (mesclada amb altres) ha estat present durant molts cursos a les meues aules. Tant és així, que la primera cosa que faig quan comence a treballar en Setembre és estructurar l'aula de forma que cada activitat tinga un racó diferenciat, i que siga el més funcional possible per als meus alumnes. Una adequada estructuració dels espais potencia l'autonomia dels alumnes en les diferents activitats.

Como ya expliqué en la primera entrada del blog, la metodología TEACCH (mezclada con otras) ha estado presente durante muchos cursos a mis aulas. Tanto es así, que la primera cosa que hago cuando empiezo a trabajar en Septiembre es estructurar el aula de forma que cada actividad tenga un rincón diferenciado, y que sea lo más funcional posible para mis alumnos. Una adecuada estructuración de los espacios potencia la autonomía de los alumnos en las diferentes actividades.

Peeeerò... de vegades ocorre als centres que necessitem un moble d'unes mesures concretes i no el tenim.I comprar-lo és massa car, especialment en temps de retallades. Així que toca arromangar-se i fer-lo amb materials de rebuig, clar que sí! 

Peeeero... a veces ocurre en los centros que necesitamos un mueble de unas medidas concretas y no lo tenemos.Y comprarlo es demasiado caro, especialmente en tiempo de recortes. Así que toca arremangarse y hacerlo con materiales reutilizados, claro que sí! 

tants programes vistos amb mon pare havien de servir per a alguna cosa, no?



Què necessitem? 
planxes de cartró, rolls de cartró del paper de cuina, periòdic, precinte, cola per empaperar (la venen en les drogueries, en pols).

¿Qué necesitamos?
planchas de cartón, rollos de cartón del papel de cocina, periódico, precinto, pegamento para empapelar (lo venden en las droguerías, en polvo).


En primer lloc, muntem la prestatgeria amb els cartrons i els rolls, imprescindible el precinte.

En primer lugar, montamos la estantería con los cartones y los rollos, imprescindible el precinto.








Després, posem tires de periòdic mullades amb la cola per empaperar a tota l'estructura i deixem assecar un dia sencer, per a que s'endureixa: 

Después, ponemos tiras de periódico mojadas con el pegamento para empapelar a toda la estructura y dejamos secar un día entero, para que se endurezca: 



Una vegada seca, podem pintar-la (en aquest cas, he pintat cada prestatgeria del color assignat a l'alumne), i ja està llesta per usar!

Una vez seca, podemos pintarla (en este caso, he pintado cada estantería del color asignado al alumno), y ya está lista para usar!




EDITADA 10/05/12: per casualitat, he trobat una pàgina (rusa!) d'una família que fa moltes coses en cartró: materials didàctics, tauletes, joguines... és una passada!

por casualidad, he encontrado una página (rusa!) de una familia que hace muchas cosas con cartón: materiales didáctics, mesitas, juguetes... una pasada!

4 comentaris:

  1. Muy buena idea, y muy bien explicado...

    haber si te van a coger para hacer el programa de bricomanía! je je
    por cierto a mi me encantan esos programas y sus ideas
    un abrazo

    ResponElimina
  2. Esteu fetes unes artistes!
    Amb ganes de traballar i imaginació és troba solució a tot!!

    ResponElimina
  3. ya nos imagino a la mati, ana, laura y a mi puestas de mono, serrando, lijando... y diciendo "es muy sencillo", jejeje.

    ResponElimina
  4. ei maria jesús, què tal? has vist? estem fetes unes brico-mestres, jeje. el cartró dona per a molt!

    ResponElimina