dijous, 3 de maig de 2012

tots poden contar el cap de setmana

Justament el curs passat vos parlava de l'activitat de contar el cap de setmana, i com ho feien els meus quatre alumnes de secundària, cadascun amb un suport diferent: pictos, paraules, signes bimodals i aplicació TICO. Aquest curs, a una aula amb alumnes plurideficients, el repte s'ampliava. Com fer participar aquestos alumnes en l'activitat de contar el cap de setmana que fora una miqueta significatiu per a ells? L'ajuda dels pares era fonamental. I ací tenim els resultats, com vos vam prometre a aquesta entrada que parlava dels horaris anticipadors amb objectes reals.

Justamente el curso pasado os hablaba de la actividad de contar el fin de semana, y como lo hacían mis cuatro alumnos de secundaria, cada uno con un apoyo diferente: pictos, palabras, signos bimodal y aplicación TICO. Este curso, en una aula con alumnos/as plurideficients, el reto se ampliaba. ¿Cómo hacer participar a estos alumnos en la actividad de contar el fin de semana para que fuera un poquito significativo para ellos? La ayuda de los padres era fundamental. Y aquí tenemos los resultados, como os prometimos a esta entrada que hablaba de los horarios anticipadores con objetos reales.


Es tracten de capses de sabates (si seguiu el blog sabreu que som molt recicladores) separades en dues meitats, una per a contar el dissabte i l'altra el diumenge

Se trata de cajas de zapatos (si seguís el blog sabréis que somos muy recicladoras) separadas en dos mitades, una para contar el sábado y la otra el domingo



acompanyades d'una capseta amb diferents objectes, alguns d'ells són objectes reals i d'altres són miniatures (que requereixen més abstracció). Els pares, amb els seus fills, posen l'objecte que simbolitze l'activitat més important de cada dia i ho envien dilluns a l'escola. I així els alumnes més greument afectats participen en l'activitat de contar què han fet el cap de setmana, d'una forma més significativa per a ells.

acompañadas de una cajita con diferentes objetos, algunos de ellos son objetos reales y otros son miniaturas (que requieren más abstracción). Los padres, con sus hijos, ponen el objeto que simbolice la actividad más importante de cada día y lo envían lunes a la escuela. Y así los alumnos más gravemente afectados participan en la actividad de contar qué han hecho el fin de semana, de una forma más significativa para ellos.


Aquestos són els objectes que utilitza un dels meus alumnes:
Éstos son los objetos que utiliza uno de mis alumnos:


Què vos sembla? Utilitzeu estratègies similars a les aules heterogènies?
¿Qué os parece? ¿Utilizáis estrategias parecidas en las aulas heterogéneas?

3 comentaris:

  1. Una idea genial!!! me habéis abierto los ojos con un cado de una niña motórica de tres años, gracias!!! con vuestro permiso comparto vuestra entrada en mi blog, y cuando tenga mi cajita hecha os la pondré también!!!! un abrazo

    ResponElimina
  2. Me parece maravilloso. Acabo de descubrir vuestro blog y estoy cogiendo taaantas ideas...gracias por compartir!!

    ResponElimina