diumenge, 29 de setembre del 2013

quines àrees treballem amb persones amb discapacitat motriu

Estem acabant Setembre, mes en que hem d'elaborar les programacions individuals per als nostres alumnes: quins objectius anem a establir per a cadascú, quins són prioritaris, com anem a treballar-los... 

Quan tenim un alumne, o l'alumnat sencer de l'aula, amb afectació motriu important, aquesta tasca sembla (només ho sembla) més complicada: no té llenguatge oral, no té moviment voluntari a les mans, no realitza cap activitat de forma autònoma... De vegades només som capaços de veure en els nostres alumnes incapacitats, i ens costa plantejar objectius realistes per a ells...

Reprenem una secció del blog que teníem una miqueta abandonada, motòrics, per anar compartint idees per atendre els alumnes amb diversitat funcional lligada a problemes motrius greus.

 Per començar vos deixem amb un esquema que a nosaltres ens ha servit per establir quines àrees són essencials (no vol dir que hàgen de ser les úniques, ni molt menys), i què creguem que caldria treballar dins de cadascuna d'elles (al final de l'entrada).
la discapacitat motriu és menys rellevant del que sembla a primera vista ;)

Estamos acabando Septiembre, mes en que tenemos que elaborar las programaciones individuales para nuestros alumnos: qué objetivos vamos a establecer para cada uno, cuáles son prioritarios, cómo vamos a trabajarlos...

Cuando tenemos un alumno, o el alumnado entero del aula, con afectación motriz importante, esta tarea parece (sólo lo parece) más complicada: no tiene lenguaje oral, no tiene movimiento voluntario en las manos, no realiza ninguna actividad de forma autónoma... A veces sólo somos capaces de ver en nuestros alumnos incapacidades y nos cuesta plantear objetivos realistas para ellos...

Retomamos una sección del blog que teníamos un poquito abandonada, "motòrics", para ir compartiendo ideas para atender los alumnos con diversidad funcional ligada a problemas motrices graves.

Para empezar os dejamos con un esquema que a nosotras nos ha servido para establecer qué áreas son esenciales (no quiere decir que tengan que ser las únicas, ni mucho menos), y qué creemos que habría que trabajar dentro de cada una de ellas:



En les següents entrades anirem desenvolupant aquest esquema, per una banda per a aprofundir en els processos d'ensenyament de cada àrea, i per altra banda per tal de conèixer eines concretes que ens ajuden a portar endavant una intervenció educativa mitjançant la qual aconseguir els objectius marcats.

En las siguientes entradas iremos desarrollando este esquema, por un lado para profundizar en los procesos de enseñanza de cada área, y por otro lado para conocer herramientas concretas que nos ayuden a llevar adelante una intervención educativa mediante la cual conseguir los objetivos marcados.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada