dimarts, 8 de novembre de 2011

Oci i temps lliure a l'escola

L'Oci i Temps Lliure és una de les principals vies d'integració, al mateix temps que ofereix grans perspectives de reforç i de complement a la resta d'activitats (ja siguin laborals, educatives o de qualsevol altra índole), per a les persones amb diversitat funcional; tenint en compte, que són més escasses les seves possibilitats de gaudir del temps d'oci, devem potenciar i treballar per proporcionar-los els recursos necessaris perquè tinguin les mateixes possibilitats, que la resta de joves a participar en la vida social i comunitària.

El nostre benestar depèn en gran part d'unes relacions socials satisfactòries, i per a això l'àmbit de l'oci juga un paper rellevant. La importància de l'oci i l'interès per articular mesures que garanteixin el lliure accés a ell de totes les persones es contempla àmpliament en la normativa internacional i estatal, ja que l'oci és un dret humà bàsic. És molt més que temps sense ocupació, té a veure amb la qualitat de vida, amb el sentit de satisfacció i de realització personal.

I aquestes línies justifiquen el nostre objectiu quan decidim incorporar aquesta àrea dins del currículum escolar: la de facilitar les eines necessàries perquè els nostres xavals puguen gaudir del seu temps lliure de la forma més autònoma i normalitzada possible, afavorint així la seva plena incorporació i participació en la societat en tots els seus àmbits, i contribuint al seu desenvolupament integral.

Vos deixe un material que espere que vos agrade i vos siga de profit hi ha dos activitats diferents i dos nivells diversificats en funció de les competències dels alumnes.




El ocio y tiempo libre es una de las principales vías de integración, al mismo tiempo que ofrece grandes perspectivas de refuerzo y de complemento al resto de actividades (ya sean laborales, educativas o de cualquier otra índole) para las personas con diversidad funcional; teniendo en cuenta que son más escasas sus posibilidades de disfrutar del tiempo de ocio, debemos potenciar y trabajar en proporcionarles los recursos necesarios para que tengan las mismas posibilidades que el resto de jóvenes a participar en la vida social y comunitaria. 

Nuestro bienestar depende en gran parte de unas relaciones sociales satisfactorias, y para ello el ámbito del ocio juega un papel relevante. La importancia del ocio y el interés por articular medidas que garanticen el libre acceso a él de todas las personas se contempla ampliamente en la normativa internacional y estatal, ya que el ocio es un derecho humano básico. Es mucho más que el tiempo sin ocupación, tiene que ver con la calidad de vida, con el sentido de satisfacción y de realización personal.

Y éstas líneas justifican nuestro objetivo cuando decidimos incorporar esta área dentro del curriculum escolar: la de facilitar las herramientas necesarias para que nuestros chavales pudieran disfrutar de su tiempo libre de la forma más autónoma y normalizada posible, favoreciendo así su plena incorporación y participación en la sociedad en todos sus ámbitos, y contribuyendo a su desarrollo integral.

Os dejo un material que espero que os guste y os sea de provecho. Hay dos actividades diferentes y dos niveles diversificados en función de las competencias de los alumnos.

1 comentari:

  1. Gracias por el magnífico trabajo que estáis realizando. Siempre saco muy buenas ideas.
    Besitos desde Hamburgo :)

    ResponElimina