dimarts, 4 de març del 2014

TED Talks

Segur que molt de vosaltres coneixeu TED Talks, són xerrades curtes (10- 20 min) que parlen de entreteniment, tecnologia, ciència, disseny... i que estan molt de moda en determinats cercles. La filosofia general d'aquesta organització, en les seues paraules, és:

"Creiem apassionadament en el poder de les idees per canviar actituds, vides i en última instància, el món. Així que estem construint un centre d'intercanvi que ofereix el coneixement lliure i la inspiració dels pensadors més inspirats del món, i també una comunitat d'ànimes curioses per a participar amb idees, entre els uns i altres."


Seguro que mucho vosotros conocéis *TED *Talks, son charlas cortas (10- 20 *min) que hablan de entretenimiento, tecnología, ciencia, diseño... y que están mucho moda en determinados círculos. La filosofía general de esta organización, en sus palabras, es:

"Creemos apasionadamente en el poder de las ideas para cambiar actitudes, vidas y en última instancia, el mundo. Así que estamos construyendo un centro de intercambio que ofrece el conocimiento libre y la inspiración de los pensadores más inspirados del mundo, y también una comunidad de almas curiosas para participar con ideas, entre los unos y otros."




A banda, cada xerrada aporta la seua visió, sempre engrescadora, sobre temes diferents; potser el vídeo més difós del TED és el de "les escoles maten la creativitat", que podeu veure ací:

Además, cada charla aporta su visión, siempre alentadora, sobre temas diferentes; quizás el vídeo más difundido del TED es el de "las escuelas matan la creatividad", que podéis ver aquí:


 


Sota l'etiqueta "disability" hi ha 11 vídeos que potser us interesse veure; pense que ens poden motivar a la reflexió de certs aspectes, a repensar certes coses...
Però considere que cal anar amb compte: em sembla que en tots ells subjau la perillosa idea de la superació personal, aquest discurs americà que tenim tan interioritzat, el american dream ("be the best"), el valor que et posa el mercat. Aquest discurs que, aplicat al món de la diversitat funcional, té encara més perill: com fem entrar les persones amb diversitat funcional en aquesta filosofia? Podem? Volem? Volen? És just?

No puc evitar remetre'm al llibre Cojos y precarias haciendo vidas que importan: "quizá tengamos que admitir que no todo puede encajar en este marco que nos proponen como normalidad neutral (el del mercado en el que todo puede tener su valor como mercancía, en el trabajo en el que todos pueden hacer productiva su singularidad...)".

Feu clic ací per fer una ullada i... benvinguts a la postmodernitat.




Bajo la etiqueta "disability" hay 11 vídeos que quizás os interese ver; pienso que nos pueden motivar a la reflexión de ciertos aspectos, a repensar ciertas cosas...
Pero considero que hay que tener cuidado: me da la impresión de que en todos ellos subyace la peligrosa idea de la superación personal, este discurso americano que tenemos tan interiorizado, el american dream ("be the best"), el valor que te pone el mercado. Este discurso que, aplicado en el mundo de la diversidad funcional, tiene todavía más peligro: ¿cómo hagamos entrar las personas con diversidad funcional en esta filosofía? ¿Podemos? ¿Queremos? ¿Quieren? ¿Es justo?

No puedo evitar remitirme al libro Cojos y precarias haciendo vidas que importan: "quizá tengamos que admitir que no todo puede encajar en este marco que nos proponen como normalidad neutral (lo del mercado en el que todo puede tener su valor como mercancía, en el trabajo en el que todos pueden hacer productiva su singularidad...)".

Haced clic aquí para dar un vistazo y... bienvenidos a la posmodernidad.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada