dilluns, 24 de setembre de 2012

JORNADES INTEGRACIÓ SENSORIAL BARCELONA‏

El Centre d'Estimulació Infantil de Barcelona celebra el seu 10è aniversari!. 
Per celebrar-ho, el proper 20 d'octubre es realitzaran unes jornades pedagògiques per  comprendre 
quines són les dificultats d'integració sensorial a l'escola, i descobrir què podem fer per ajudar als infants que 
presenten aquestes alteracions com:
- hiperactivitat
- dèficit d'atenció
- alteracions conductuals
- dificultats motrius
- dificultats d'aprenentatge

Us adjuntem un document PDF on hi trobareu tota la informació:
 
 Ja es pot començar a formalitzar les inscripcions.
Per a qualsevol dubte podeu posar-se en contacte amb ells:
info@ceibarcelona.com
 I també vos deixem la seua pàgina web per si voleu fer-li una ullada:
http://www.ceibarcelona.com/
 
Ja per últim, comentar-vos que a la secció de llibres d’aquest bloc podeu veure 
la ressenya del llibre que ha escrit una de les components d’aquest centre 
sobre integració sensorial, molt recomanable:
 
 
 ¿POR QUÉ ME SIENTO DIFERENTE? 
Guía pedagògica para comprender la integración sensorial y 
el desorden en el procesamiento sensorial
Bàrbara Viader Vidal
 
 

El Centro de Estimulación Infantil de Barcelona celebra su 10*è aniversario!. Para celebrarlo, el cercano 20 de octubre se realizarán unas jornadas pedagógicas para comprender cuáles son las dificultades de integración sensorial a la escuela, y descubrir qué podemos hacer para ayudar a los niños que presentan estas alteraciones cómo:

- hiperactividad
- déficit de atención
- alteraciones conductuales
- dificultades motrices
- dificultades de aprendizaje

Os adjuntamos un documento PDF donde encontraréis toda la información:



Ya se puede empezar a formalizar las inscripciones.

Para cualquier duda podéis ponerse en contacto con ellos:
info@ceibarcelona.com

Y también os dejamos su página web por sí queréis darle un vistazo:
http://www.ceibarcelona.com/

Ya por último, comentaros que a la sección de libros de este blog podéis ver la reseña del libro que ha escrito una de las componentes de este centro sobre integración sensorial, muy recomendable:


 ¿POR QUÉ ME SIENTO DIFERENTE? 
Guía pedagògica para comprender la integración sensorial y el desorden en 
el procesamiento sensorial
Bàrbara Viader Vidal
 

diumenge, 23 de setembre de 2012

ACADÈMIA D'ESPECIALISTES...

Miguel Gallardo és el pare de María, una adolescent amb autisme, i a més és un dibuixant reconegut .Va començar la seva carrera professional compaginant el còmic (va ser un dels autors de Makoki, personatge icona del underground espanyol) i la il·lustració per acabar dedicant-se plenament a aquesta última activitat. Col·labora habitualment com a il·lustrador de premsa d'àmbit nacional i internacional. En el 2007 va publicar “María i jo”, una novel·la gràfica que narra les aventures i viatges amb la seva filla María de 13 anys que té autisme També és l'autor del Viatge de María, un curtmetratge d'animació per donar a conèixer l'autisme. Acaba de finalitzar el curtmetratge de “Acadèmia d'Especialistes” que se centra en com habilitats de les persones amb autisme les fan  tan especials.

Aquí us deixem els dos curts, gaudiu-los!!!.



Miguel Gallardo es el padre de María, una adolescente con autismo, y además es un dibujante reconocido .Comenzó su carrera profesional compaginando el cómic (fue uno de los autores de Makoki, personaje icono del underground español) y la ilustración para acabar dedicándose plenamente a esta última actividad. Colabora habitualmente como ilustrador de prensa de ámbito nacional e internacional.  En el 2007 publicó “María y yo”, una novela gráfica que narra las aventuras y viajes con su hija María de 13 años que tiene autismo También es el autor de El Viaje de María, un cortometraje de animación para dar a conocer el autismo. Acaba de finalizar el cortometraje de “Academia de Especialistas” que se centra en las habilidades de las personas con autismo que las hacen personas tan especiales.

Aquí os dejamos los dos cortos, ¡disfrutarlos!.

  • EL VIAJE DE MARIA


  • ACADEMIA DE ESPECIALISTAS 


dimecres, 12 de setembre de 2012

l'estimulació bassal

El gran descobriment del curs passat, com ja vos vam anunciar ací, va ser l'estimulació bassal. Havíem utilitzat el concepte moltes vegades (erròniament), havíem aplicat idees soltes que havíem llegit per internet, però no coneixíem, ni havíem portat a terme, una intervenció basada en l'estimulació bassal. 
Equivocadament, pensava que l'adicció a l'autonomia era per a aquells amb un cert nivell cognitiu, no se m'ocurria com aplicar-ho a aquelles persones amb més afectació. Espere que en aquest grup de treball hàgem sigut capaces de reflectir-ho; l'hem enfocat com un document consultiu, del que poder tirar mà, especialment en els primers contactes amb les persones greument afectades, quan no sabem per on començar. De fet, el treball és un punt de partida; la bibliografia i webgrafia són la continuació, i la nostra experiència diària (els encerts i les errades) i la sensibilitat ens seran també de gran ajuda.



El gran descubrimiento del curso pasado, como ya os anunciamos aquí, fue la estimulación basal. Habíamos utilizado el concepto muchas veces (erróneamente), habíamos aplicado ideas sueltas que habíamos leído por internet, pero no conocíamos, ni habíamos llevado a cabo, una intervención basada en la estimulación basal. Equivocadamente, pensaba que la adicción a la autonomía era para aquellos con un cierto nivel cognitivo, no se me ocurría como aplicarlo a aquellas personas con más afectación. Espero que en este grupo de trabajo* hayamos sido capaces de reflejar-lo; lo hemos enfocado como un documento consultivo, del que poder echar mano, especialmente en los primeros contactos con las personas gravemente afectadas, cuando no sabemos por dónde empezar. De hecho, el trabajo es un punto de partida; la bibliografía y webgrafía son la continuación, y nuestra experiencia diaria (los aciertos y los errores) y la sensibilidad nos serán también de gran ayuda.

* De momento está solo en catalán, pero pronto estará disponible también en español.