dimecres, 12 de setembre del 2012

l'estimulació bassal

El gran descobriment del curs passat, com ja vos vam anunciar ací, va ser l'estimulació bassal. Havíem utilitzat el concepte moltes vegades (erròniament), havíem aplicat idees soltes que havíem llegit per internet, però no coneixíem, ni havíem portat a terme, una intervenció basada en l'estimulació bassal. 
Equivocadament, pensava que l'adicció a l'autonomia era per a aquells amb un cert nivell cognitiu, no se m'ocurria com aplicar-ho a aquelles persones amb més afectació. Espere que en aquest grup de treball hàgem sigut capaces de reflectir-ho; l'hem enfocat com un document consultiu, del que poder tirar mà, especialment en els primers contactes amb les persones greument afectades, quan no sabem per on començar. De fet, el treball és un punt de partida; la bibliografia i webgrafia són la continuació, i la nostra experiència diària (els encerts i les errades) i la sensibilitat ens seran també de gran ajuda.



El gran descubrimiento del curso pasado, como ya os anunciamos aquí, fue la estimulación basal. Habíamos utilizado el concepto muchas veces (erróneamente), habíamos aplicado ideas sueltas que habíamos leído por internet, pero no conocíamos, ni habíamos llevado a cabo, una intervención basada en la estimulación basal. Equivocadamente, pensaba que la adicción a la autonomía era para aquellos con un cierto nivel cognitivo, no se me ocurría como aplicarlo a aquellas personas con más afectación. Espero que en este grupo de trabajo* hayamos sido capaces de reflejar-lo; lo hemos enfocado como un documento consultivo, del que poder echar mano, especialmente en los primeros contactos con las personas gravemente afectadas, cuando no sabemos por dónde empezar. De hecho, el trabajo es un punto de partida; la bibliografía y webgrafía son la continuación, y nuestra experiencia diaria (los aciertos y los errores) y la sensibilidad nos serán también de gran ayuda.

* De momento está solo en catalán, pero pronto estará disponible también en español. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada