diumenge, 15 de gener del 2012

unitat didàctica l'escola

Durant el primer trimestre del curs, a un aula d'infantil, amb la major part de l'alumnat nouvingut i pràcticament sense hàbits, hem organitzat el temps així:
- abans del pati: activitats individuals de taula tipus TEACCH de conceptes bàsics, motricitat fina, etc. (podeu veure alguns exemples ací, ací i ací)
- després del pati: activitats individuals de taula al voltant de la unitat didàctica "l'escola".
- per la vesprada: tallers de joc (alguns materials dels quals ja vos vaig avançar ací), de contes, de vestit, pantalla digital... 

Durante el primer trimestre del curso, en una aula de infantil, con la mayor parte del alumnado recién llegado y prácticamente sin hábitos, hemos organizado el tiempo así:
- antes del patio: actividades individuales de mesa tipo TEACCH de conceptos básicos, motricidad fina, etc. (podéis ver algunos ejemplos aquí, aquí y aquí).
- después del patio: actividades individuales de mesa relacionadas con la unidad didáctica "el colegio".
- por la tarde: talleres de juego (algunos materiales ya os los avancé aquí), cuentos, vestido, pantalla digital...

En aquesta entrada vull compartir el material que hem elaborat per a la unitat didàctica; està plastificat i envelcrat, de forma que es pot repetir al llarg del trimestre pel mateix alumne o per altres; així com enviar-lo a casa perquè els pares siguen conscients del treball que els seus fills fan a l'aula i s'impliquen més en el procés d'aprenentatge.

Al llarg d'aquest unitat, preteniem aconseguir els següents objectius (de forma molt general):

En esta entrada quiero compartir el material que hemos elaborado para la unidad didáctica; está plastificado y envelcrado, de forma que se puede repetir a lo largo del trimestre por el mismo alumno o por otros; así como enviarlo a casa porque los padres sean conscientes del trabajo que sus hijos hacen en el aula y se impliquen más en el proceso de aprendizaje.

A lo largo de esta unidad, pretendíamos conseguir los siguientes objetivos (de forma muy general):

- conèixer els nostres companys d'aula i cicle i els professionals que treballen amb nosaltres.
- conocer a nuestros compañeros de aula y de ciclo, así como a los profesionales que trabajan con nosotros.
relacionar fotos iguals; posar les parts que falten a la cara; classificar els alumnes per aules; relacionar part superior i inferior del cos; relacionar dos parts de la cara.



(nota: les dues últimes activitats estan muntades amb dues fotos d'alumnes per full; d'aquesta manera es poden realitzar de am un sol full o, per tal d'aumentar la dificultat, unint més pàgines de la mateixa activitat)
(nota: las dos últimas actividades están montadas con dos fotos de alumnos por página; de esta manera se pueden realizar en una sola hoja o, para aumentar su dificultad, uniendo más páginas de la misma actividad)

- reconèixer els suports visuals que regeixen la vida de l'aula i el centre: objectes reals, fotos o pictogrames (per a cada alumne el més abstracte possible); així com el color assignat a cada alumne de l'aula.
- reconocer los apoyos visuales que rigen la vida del aula y el centro: objetos reales, fotos o pictogramas (para cada alumno lo más abstracto posible); así como el color asignado a cada alumno del aula.
relacionar suports visuals iguals; relacionar la logopeda i fisioterapeuta amb el seu pictograma; relacionar els alumnes amb el seu color; relacionar foto i picto d'una activitat quotidiana; relacionar foto de l'objecte real i persona amb la que fem l'activitat; relacionar foto de l'objecte real i foto de l'activitat)


- relacionar les accions que portem a terme diàriament al centre amb l'espai físic adequat per fer-les (aula, bany, pati...) o amb la persona que ens proporciona suport (monitora de menjador, tutora, educadora, mestres de batukada...).
- relacionar las acciones que llevamos a cabo diariamente en el centro con el espacio físico adecuado para hacerlas (aula, baño, patio...) o con la persona que nos proporciona apoyo (monitora de comedor, tutora, educadora, maestros de batukada...).

relacionar fotos similars d'activitats quotidianes; relacionar foto i persona amb la que fem l'activitat; classificar accions que fem a l'aula i al bany.


- iniciar-los en la lectura global dels noms dels companys d'aula
- iniciarlos en la lectura global de los nombres de los compañeros de aula
els pictogrames que utilitzem per a aquestes activitats són d'ARASAAC.
los pictogramas que utilizamos para estas actividades son de ARASAAC.

2 comentaris:

  1. M'encanta tot el que publiqueu. Totes les activitats em pareixen genials. Hem de quedar per a intercanviar materials.

    ResponElimina
    Respostes
    1. hola Inma! sí, hem de quedar precís, encara tinc el teu material (mil disculpes, el curs està anant complicadet!). tinc les vesprades de dimarts mig-lliures, ens fem un cafenet i fem l'intercanvi. a tu et va bé?
      (t'anava a fer un correu però no tinc el teu e-mail!)
      gràcies per comentar!

      Elimina