16.05 h. Aula de persones amb dificultats en la comunicació, usuàries de Sistemes Augmentatius de Comunicació.
És l'hora de pujar a l'autobús i ràpidament el personal de l'aula posa les jaquetes als xavals per tornar a casa. A punt d'eixir, sorpresa: ens hem equivocat i hem intercanviat les jaquetes de dues d'elles. Elles, que ho saben, no han dit res: no tenien el comunicador davant.
Aquesta confusió s'ha repetit altres vegades amb elements diferents (gots, taules, mantes, esmorzars...); però també al llarg de converses, amb persones que malinterpreten o sobreinterpreten el que la persona vol comunicar, i fins i tot amb qüestions més serioses (estar malalt, per exemple). De vegades el comunicador no estava disponible (per la situació: bany, postural...), altres no tenia bateria o no estaven entenent la demanda de comunicador.
Ha aplegat a un punt, que li hem posat nom a aquestes situacions: "emergències comunicatives", hem fet un protocol d'actuació per tal de saber com fer per a que l'adult se n'adone de que hi ha alguna cosa que no està funcionant correctament i fem xicotets "simulacres" pràcticament a diari amb diferents persones/situacions/contextos per tal de ser capaços de posar-los en pràctica sempre que ho necessiten.
16.05 h. Aula de personas con dificultades en la comunicación, usuarias de Sistemas Aumentativos de Comunicación.
Es la hora de subir al autobús y rápidamente el personal del aula pone las chaquetas a los chavales para volver a casa. A punto de salir, sorpresa: nos hemos equivocado y hemos intercambiado las chaquetas de dos de ellas. Ellas, que lo saben, no han dicho nada: no tenían el comunicador delante.
Esta confusión se ha repetido otras veces con elementos diferentes (vasos, mesas, mantas, almuerzos...); pero también a lo largo de conversaciones, con personas que malinterpretan o sobreinterpretan lo que la persona quiere comunicar, e incluso con cuestiones más serias (estar enfermo, por ejemplo). A veces el comunicador no estaba disponible (por la situación: baño, postural...), otros no tenía batería o no estaban entendiendo la demanda de comunicador.
Ha llegado a un punto, que le hemos puesto nombre a estas situaciones: "emergencias comunicativas", hemos hecho un protocolo de actuación para saber qué hacer para que el adulto se dé cuenta de que hay algo que no está funcionando correctamente y hacemos pequeños "simulacros" prácticamente a diario con diferentes personas/situaciones/contextos para ser capaces de ponerlos en práctica siempre que lo necesiten.
Vos el deixem ací per si a algú li serveix:
Os lo dejamos aquí por sí a alguien le sirve:
És l'hora de pujar a l'autobús i ràpidament el personal de l'aula posa les jaquetes als xavals per tornar a casa. A punt d'eixir, sorpresa: ens hem equivocat i hem intercanviat les jaquetes de dues d'elles. Elles, que ho saben, no han dit res: no tenien el comunicador davant.
Aquesta confusió s'ha repetit altres vegades amb elements diferents (gots, taules, mantes, esmorzars...); però també al llarg de converses, amb persones que malinterpreten o sobreinterpreten el que la persona vol comunicar, i fins i tot amb qüestions més serioses (estar malalt, per exemple). De vegades el comunicador no estava disponible (per la situació: bany, postural...), altres no tenia bateria o no estaven entenent la demanda de comunicador.
Ha aplegat a un punt, que li hem posat nom a aquestes situacions: "emergències comunicatives", hem fet un protocol d'actuació per tal de saber com fer per a que l'adult se n'adone de que hi ha alguna cosa que no està funcionant correctament i fem xicotets "simulacres" pràcticament a diari amb diferents persones/situacions/contextos per tal de ser capaços de posar-los en pràctica sempre que ho necessiten.
16.05 h. Aula de personas con dificultades en la comunicación, usuarias de Sistemas Aumentativos de Comunicación.
Es la hora de subir al autobús y rápidamente el personal del aula pone las chaquetas a los chavales para volver a casa. A punto de salir, sorpresa: nos hemos equivocado y hemos intercambiado las chaquetas de dos de ellas. Ellas, que lo saben, no han dicho nada: no tenían el comunicador delante.
Esta confusión se ha repetido otras veces con elementos diferentes (vasos, mesas, mantas, almuerzos...); pero también a lo largo de conversaciones, con personas que malinterpretan o sobreinterpretan lo que la persona quiere comunicar, e incluso con cuestiones más serias (estar enfermo, por ejemplo). A veces el comunicador no estaba disponible (por la situación: baño, postural...), otros no tenía batería o no estaban entendiendo la demanda de comunicador.
Ha llegado a un punto, que le hemos puesto nombre a estas situaciones: "emergencias comunicativas", hemos hecho un protocolo de actuación para saber qué hacer para que el adulto se dé cuenta de que hay algo que no está funcionando correctamente y hacemos pequeños "simulacros" prácticamente a diario con diferentes personas/situaciones/contextos para ser capaces de ponerlos en práctica siempre que lo necesiten.
Vos el deixem ací per si a algú li serveix:
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