Que els alumnes amb plurideficiència o un grau d'afectació cognitiva greu participen a l'activitat de comunicació en grup, de contar què han fet durant el cap de setmana als seus companys, és un repte per a nosaltres que hem volgut compartir amb els pares dels nostres alumnes. Com es pot muntar un panell per a contar el cap de setmana amb objectes reals? Quins objectes triem?
Que los alumnos con plurideficiencia o un grado de afectación cognitiva grave participen en la actividad de comunicación en grupo de contar qué han hecho durante el fin de semana a sus compañeros es un reto para nosotras, que hemos querido compartir con los padres de nuestros alumnos. ¿Cómo se puede montar un panel para contar el fin de semana con objetos reales? ¿Qué objetos elegimos?
Nosaltres els hem explicat el que utilitzem a l'aula per a anticipar les activitats diàries, que vindria a ser l'equivalent escolar de contar el cap de setmana. Ací teniu unes imatges de dos tipus d'anticipadors amb objectes reals i els objectes que emprem per a cada activitat:
Nosotras les hemos explicado lo que utilizamos en el aula para anticipar las actividades diarias, que vendría a ser el equivalente escolar de contar el fin de semana. Aquí tenéis unas imágenes de dos tipos de anticipadores con objetos reales y los objetos que utilizamos para cada actividad:
anticipador de primer nivell |
els objectes de l'anticipador del primer nivell |
i aquest és l'anticipador de segon nivell |
i aquestos els objectes que emprem |
Ací hi ha un exemple "la bossa de contar el cap de setmana", extret d'un dels llibres de Task Galore, molt recomanables (estan en anglés però amb moltes imatges exemplificadores de com treballar en grup, treballar autonomia per a la vida real o com treballar les distintes matèries al centre escolar). Hem buscat altres exemples més adequats als nostres alumnes, però no hem trobat res.
Molt prompte, amb la col·laboració dels pares, podrem muntar els panell de contar el cap de setmana amb objectes reals, ja us ho ensenyarem!
Aquí tenéis un ejemplo, "la bolsa de contar el fin de semana", extraído de uno de los libros de Task Galore, muy recomendables (están en inglés, pero con muchas imágenes ejemplicadoras de cómo trabajar en grupo, trabajar autonomía para la vida real o como trabajar las distintas materias en el centro escolar). Hemos buscado otros ejemplos más adecuados para nuestros alumnos, pero no hemos encontrado nada.
Muy pronto, con la colaboración de los padres, podremos montar el panel de contar el fin de semana con objetos reales, ¡ya os lo enseñaremos!
foto extreta del llibre "Making groups meaninful", editorial Task Galore |
Estic impresionat! Aquest blog no vaig a deixar de visitar-lo. Enhorabona per les iniciatives i propostes.
ResponEliminaEt seguirem els meus alumnes i jo desde el nostre blog Reprografia Vall Blanca.
Nosaltres també som adictes a la autonomia.
Endavant!
Ja ens van comentar que al CPEE Vall Blanca sou adictes a l'autonomia! i el vostre bloc desprén eixa filosofia pels quatre costats, ens ha agradat moltíssim: és bonic, original, els xavals participen directament en ell... ho té tot! molts ànims i passeu per ací quan vullgueu!
ResponElimina