Pàgines

dissabte, 19 de novembre del 2011

Horari d'anticipació

La funció primordial de la comunicació és subministrar informació. En els diferents entorns en els quals interacciona la persona amb diversitat funcional:

- La majoria d'informació es dóna verbalment.

- Amb freqüència s'assumeix que coneixen o recorden una informació específica, amb la qual cosa no se'ls proporcionen dades necessàries per a la comprensió de certes situacions, la planificació del seu dia a dia o el funcionament autònom.

Les ajudes visuals, tals com els horaris, són eines on la funció primordial és subministrar informació de forma lògica, estructurada i seqüencial que els ajudi a manejar esdeveniments del dia i situacions concretes.

Presentar la informació de forma visual en suports com els horaris els ajuda a establir i mantenir l'atenció; subministra informació de tal forma que es pot integrar ràpida i fàcilment; aclareix la informació verbal; proveeix una manera concreta d'ensenyar conceptes  com el temps, seqüència i causa/efecte; proporciona informació per acceptar i comprendre el canvi; serveix com a suport a les transicions entre activitats.

Els horaris oferiran informació com:

- El que està succeint; activitats regulars i diferents a les quals es solen donar.

- Aquelles activitats que no es realitzaran.

- La seqüència d'esdeveniments.

- Els canvis.

- El lloc on es desenvoluparà l'activitat.




La función primordial de la comunicación es suministrar información. En los diferentes entornos en los que interacciona la persona con diversidad funcional:

- La mayoría de información se da verbalmente.

- Con frecuencia se asume que conocen o recuerdan una información específica, con lo cual no se les proporcionan datos necesarios para la comprensión de ciertas situaciones, la planificación de su día a día o el funcionamiento autónomo.

Las ayudas visuales tales como los horarios son herramientas cuya función primordial es suministrar información de forma lógica, estructurada y secuencial que les ayude a manejar eventos del día y situaciones concretas.

Presentar la información de forma visual en soportes tales como los horarios les ayuda a establecer y mantener la atención; suministra información de tal forma que se puede integrar rápida y fácilmente; clarifica la información verbal; provee una manera concreta de enseñar conceptos tales como tiempo, secuencia y causa/efecto; proporciona información para aceptar y comprender el cambio; sirve como apoyo a las transiciones entre actividades.

Los horarios ofrecerán información como:

- lo que está sucediendo; actividades regulares y diferentes a las que suelen suceder.

- aquellas actividades que no se realizarán.

- la secuencia de eventos.

- los cambios.

- el sitio donde se desarrollará la actividad.

2 comentaris:

  1. Sóc superfan del vostre blog! Moltes gràcies pel comentari deixa als meus alumnes.

    Estaré molt pendent de vosaltres i els vostres recursos.
    ;)

    ResponElimina
  2. gràcies, ja saps que a nosaltres el teu blog, bé, el blog dels teus empleats, ens agrada molt també, vos seguim sempre!

    ResponElimina